Het verhaal achter de schermen van de Eurotyre Group dat de Ecom markt betreedt

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 1

De Eurotyre Group goes fully digital.
Je krijgt een blik achter de schermen in het fascinerende verhaal van een bekende grote speler dat de Ecom markt betreedt. 

Wat zijn de redenen dat ze deze stap hebben genomen, waarom nu, wat zijn de do’s en dont’s, hoe bekijken zij de digitale toekomst?

De lezing zal een korte schets zijn over de nood van een webshop en hoe we deze geïmplementeerd hebben.

Eurotyre diende klaargestoomd te worden in de huidige evolutie van een steeds verregaandere digitaliserende toekomst. Binnenkort kunnen we alles vanuit onze huiskamer bestellen en laten leveren door met een huisrobot te praten die zorgt voor een thuislevering wanneer het ons uitkomt. Maar deze robot zal voorlopig onze banden nog niet gaan monteren. Daarvoor moeten we zelf nog zorgen.

Je vindt heel wat websites en webshops over banden of autoproducten. Nu beginnen de grote online players er ook al mee, denk maar aan Amazon.

Maar er is één ding dat deze online players niet hebben: Bandencentrales of montagepunten die met volledige overgave hun klanten bedienen. “The Bricks” zoals men dat noemt. Waar wij als organisatie voor willen zorgen is dat onze aangesloten zelfstandigen met de lancering van de Eurotyre webshop vanaf nu 7 op 7 open zijn en ook klanten kunnen aantrekken die ze mogelijk nooit hadden ontmoet.

Echter is het geen sinecure om 56 zelfstandige bandencentrales in België en 8 in Nederland op 1 lijn te krijgen voor een nationale webshop die iedereen die aangesloten is moet volgen.

Niet iedereen is overtuigd van een webshop, niet iedereen is overtuigd van de kracht of van de impact ervan, niet iedereen weet wat het eigenlijk allemaal inhoudt. Daarvoor hebben wij als groep een zeer lang informatietraject achter de rug met heel wat interne opleidingen. Een online klant is namelijk niet hetzelfde type klant als een offline klant.

De vraag is hoe je deze klanten op de juiste manier benadert; maar vooral: “Hoe krijg je je online klant in je Bandencentrale?”. Eurotyre zorgt ervoor dat de clicks de bricks ontmoeten.

Hiervoor heb je natuurlijk ook zeer betrouwbare partners nodig. Niemand betaalt graag zonder zeker te zijn dat zijn betaalgegevens, en sterker nog, zijn geld op de juiste plaats terechtkomt.

Onze boodschap is “Uw veiligheid, ons beroep”. Daarvoor kozen wij ook voor Robarov als bouwer van onze webshop en voor Mollie als onze betaalpartner.De principes zijn eenvoudig. Gebruiksgemak, een toffe customer experience, een vlotte en snelle afhandeling, veilige betaling en zekerheid door kwaliteit en vertrouwen.

Dat definieert onze denkwijze, ons proces en onze keuze voor onze partners.

Een klant moet weten wat hij koopt. Hebben we schrik voor retourrechten? Neen, want banden zijn vaak prijzige producten waar goed over nagedacht wordt. En waar Eurotyre voor zal zorgen is dat de kwaliteit waarvoor de Bandencentrale voor staan online duidelijk wordt. Zo zal een klant ook meteen de juiste beslissing nemen. En indien niet? Dan lossen we dit op in onze bandencentrale waar de klant zijn montage laat uitvoeren. Want we verkopen enkel indien de montage door ons gebeurt.

Indien je een verkoop uitvoert, ontstaat er een verantwoordelijkheid. En die willen we volledig nemen met de zekerheid van een kwalitatieve afronding dat 100% vertrouwen geeft. Zo creëer je gelukkige klanten die zowel offline als online een vertrouwd, maar vooral veilig gevoel krijgen. En daar gaan we voor.

Want “Uw veiligheid, is ons beroep”.

Deze lezing wordt mede mogelijk gemaakt door Mollie.
 

  • Thema
    Webshop Vakbeurs

    De Webshop Vakbeurs – hét e-commerce event van 2018 - komt voor de tweede keer naar België. De Webshop Vakbeurs richt zich op ondernemers die willen starten met een webshop, entrepreneurs die hun online kanaal willen optimaliseren en op gevestigde namen die naast fysieke verkoop de stap naar online verkoop willen maken.