How RBFA is using its data lake to evolve from a traditional sports organizer to a customer-centric and digital-first service provider

WOE 15:30 - 16:00

Lezingenzaal 4

In order to remain relevant to its stakeholders (clubs, players, parents, referees, ...) , the RBFA needs to put its customers and digital experiences at the heart of its organisation.

That's why the are now building their own custom data lake on Google Cloud Platform, that will power the personalisation of all interactions its stakeholders have in each of their digital and offline channels.

And by applying data science and machine learning algorithms to its huge data sets, RBFA will also be able to adapt its strategy based on data, using its data lake powered channels.

This lecture is made possible by Fourcast.

  • Thema
    Big Data Expo

    Big Data Expo is een platform waar mensen en kennis samenkomen, verbonden door het thema big data. Maar wat houdt dat dan in, big data? Wanneer er gegevens verzameld worden in databases kunnen we deze analyseren en hieruit inzichten halen om zo te kunnen groeien, als werknemer maar zeker ook als bedrijf. We ‘weten’ door deze data immers wat werkt en waar onze aandacht naar uit moet gaan wanneer het gaat over bedrijfsvoering. Maar de hoeveelheid data groeit enorm snel, verandert continu en is vaak onsamenhangend en daarmee ongestructureerd. Hierdoor is er veel kennis en kunde nodig om deze grote hoeveelheid beschikbare data goed te begrijpen (binnen de juiste context). Kortom, big data vraagt om specialisten. De vraag is immers niet óf bedrijven inzichten uit big data zoud­en moeten halen, maar hóé ze het moeten aanpakken.