How you can create an improved content search and recommendation experience

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 4

Users are expecting websites to give them a user experience similar to that of the big platforms: Apple, Facebook, Google. These platforms provide highly customized, context-aware user experiences accessible by simple interfaces.

This involves techniques like uncommonly common recommendations, personalized search, and search analytics. These approaches are algorithmic and data-driven.

In this session, using real-life examples, we will show how Elastic can create an improved content search and recommendation experience. Using powerful Graph and Machine Learning features, you can advance beyond keyword search and dashboards by adding wisdom-of-crowds and self-learning capabilities to your environment.

  • Thema
    Big Data Expo

    Big Data Expo is een platform waar mensen en kennis samenkomen, verbonden door het thema big data. Maar wat houdt dat dan in, big data? Wanneer er gegevens verzameld worden in databases kunnen we deze analyseren en hieruit inzichten halen om zo te kunnen groeien, als werknemer maar zeker ook als bedrijf. We ‘weten’ door deze data immers wat werkt en waar onze aandacht naar uit moet gaan wanneer het gaat over bedrijfsvoering. Maar de hoeveelheid data groeit enorm snel, verandert continu en is vaak onsamenhangend en daarmee ongestructureerd. Hierdoor is er veel kennis en kunde nodig om deze grote hoeveelheid beschikbare data goed te begrijpen (binnen de juiste context). Kortom, big data vraagt om specialisten. De vraag is immers niet óf bedrijven inzichten uit big data zoud­en moeten halen, maar hóé ze het moeten aanpakken.