We recommend your next lingerie purchase

DON 15:30 - 16:00

Lezingenzaal 3

Personalized recommendations are a great way to increase brand loyalty and customer satisfaction. But how can you give meaningful recommendations in a fashion context where the entire item catalogue changes from one day to another? At Van de Velde, we develop an item based collaborative filtering recommender system that recommends the next best item. This approach uses buying history to calculate the similarity between items, and recommends items that are similar to recently bought items. As the items to recommend change fast in fashion, it is hard to calculate the similarity between new items at the beginning of a new season and past items. To tackle this challenge, we use deep learning on product images to link styles from previous seasons to styles in the new season. We discuss the methodology, the results, the struggles and the business impact of this exciting collaboration.

This lecture is made possible by Python Predictions.

  • Thema
    Big Data Expo

    Big Data Expo is een platform waar mensen en kennis samenkomen, verbonden door het thema big data. Maar wat houdt dat dan in, big data? Wanneer er gegevens verzameld worden in databases kunnen we deze analyseren en hieruit inzichten halen om zo te kunnen groeien, als werknemer maar zeker ook als bedrijf. We ‘weten’ door deze data immers wat werkt en waar onze aandacht naar uit moet gaan wanneer het gaat over bedrijfsvoering. Maar de hoeveelheid data groeit enorm snel, verandert continu en is vaak onsamenhangend en daarmee ongestructureerd. Hierdoor is er veel kennis en kunde nodig om deze grote hoeveelheid beschikbare data goed te begrijpen (binnen de juiste context). Kortom, big data vraagt om specialisten. De vraag is immers niet óf bedrijven inzichten uit big data zoud­en moeten halen, maar hóé ze het moeten aanpakken.