Roland Slegers

Directeur DeliveryMatch

Roland Slegers
Over Roland Slegers

Roland Slegers richt zich sinds een aantal jaren op de logistiek voor  e-Commerce waarbij hij onderzoek doet naar, publicaties schrijft over en oplossingen ontwikkeld voor de Supply Chain voor e-Commerce  en het afleverproces, ook wel 'The Last Mile' genoemd.

Ook is hij docent e-Commerce  Logistiek aan de NHTV. Het onderzoek en ontwikkelen van oplossingen resulteerde in december 2010 in de oprichting van DeliveryMatch waar hij directeur aandeelhouder  van is. DeliveryMatch levert IT oplossingen voor het aanbieden van afleveropties en het verzenden van de online aangekochte producten.

Vanaf 2009 doet Roland Slegers onderzoek naar e-Commerce Logistiek. Zo heeft hij met, onder andere, de Thuiswinkel organisatie in 2009 het eerste consumenten onderzoek naar webwinkel logistiek uitgevoerd en vervolgens in de jaren 2010, 2011, 2012 en 2013 met zijn bedrijf DeliveryMatch de logistiek van webwinkels onderzocht. Eerst nationaal en vanaf 2012 ook internationaal.

Verder is hij bestuurslid van de stichting 'Verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar' en vLm Community Zuid.

Presentatie(s) gegeven door Roland Slegers